Koló-emlékfutás: „a hitelesség és az őszinteség mértékegysége voltál”

Idén is megrendeztük a Nagy Sportágválasztó, az Ötpróba és a BBU Szervezőiroda csapatával a Kolonics György-emlékfutást. A szép őszi időben több mint kétezren jöttek el az eseményre, amelyen a 2008-ban elhunyt kenus lengedára, Kolóra emlékeztünk és ezzel a rendezvénnyel is igyekeztünk továbbvinni azt, amit ő képviselt, amiben hitt.

Szia Gyuri!

Megint összejöttünk a nevedben. A nap sütött, a felhők mesés mintákat rajzoltak az égre. A szél fújt egy kicsit, de jól is jött, tudod, futás közben jólesik a hűsítés.

Sokan voltunk. Kajakosok, kenusok, gyerekek, felnőttek, idősek, ötpróbázók, versenyzők, amatőrök, barátok, ismerősök, olyanok, akik még nem is éltek, amikor te szárnyaltál és olyanok is, akik végigkövették a pályafutásodat.

Osztottunk érmet a 21, a 11,5 és a 2,4 km után, az emlékfutásod versennyé nőtte ki magát, sokan itt debütálnak, mások életük legjobbját futják, megint mások szenvednek és bele-belesétálnak, de eljönnek és évről évre itt vannak veled.

Hagyomány lett érted, azokért az értékekért futni, amiket vallottál. A barátaidban 13 évvel a távozásod után is elevenen élsz, benne vagy minden tettükben, az emlékfutásod megszervezésében, a fáklyás evezésben vagy éppen a Nagy Sportágválasztóban, amelynek első eseményeit nem lehetett megrendezni nélküled. A szabadidősportot népszerűsítő Ötpróba-sorozatban is benne vagy, mert cél, hogy minél többeket mentsen meg a sport attól, amitől téged nem lehetett...

Gyuri, basszus, fogalmad sincs, mennyire hatsz még mindig. Mennyire itt vagy közöttünk. Mennyire él a hangod, a mosolyod, az értékrended bennünk. Ugyan sokat kérdezgettél, az élet egyes területein bizonytalan voltál, másfelől erkölcsi mérceként működtél, a hitelesség és az őszinteség mértékegysége voltál.

Megható látni, hogy mennyire szeretnek a barátaid, csodás érzés megtapasztalni, hogy a hited és az elszántságod ma is dolgozik.

Formál, épít, ösztönöz. Ezt a hármat így együtt csak kevesen tudják.

Gyuri, ma is jó volt futni érted, veled, a rendíthetetlen elveidért. A tisztaságért és a jóságért. A belső harcainkért, amelyből neked is volt bőven. A fejlődésünkért, ami nálad is folyamatos kihívást jelentett.

A sárkányhajók is beérkeztek, a versenyközpontot lebontottuk, leszállt az este. Hazavisszük ezt az élményt, ott leszel velünk holnap is, egészen addig, amíg világ a világ, amíg siklik hajó a Dunán...

Kolonics György-emlékfutás 2021, eredmények: https://bbu.hu/kolonics-gyorgy-emlekfutas/